Καλώς ήλθατε στην επίσημη ιστοσελίδα του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

United-Kingdom1 You can read this page in English

By clicking here you can see which pages on our website are also available in English

Μέσα από την περιήγησή σας στον ιστότοπό μας, μπορείτε να μαθαίνετε για τις τρέχουσες δραστηριότητες του σχολείου μας, να ενημερώνεστε για τα νέα και τις ανακοινώσεις μας, να απολαμβάνετε τις δουλειές των μαθητών και μαθητριών μας, καθώς και να διαβάζετε άρθρα και δημοσιεύσεις των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.

 

3

 

 

United-Kingdom1 You can read this page in English

SDC10840Το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών βρίσκεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου στην πλειονότητά τους είναι παιδιά μεταναστών και προσφύγων (ποσοστό 80%), τα οποία προέρχονται κυρίως από την Αλβανία αλλά και από άλλες χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής. Σήμερα στο σχολείο φοιτούν παιδιά από 23 διαφορετικές εθνότητες (Συρία, Αφγανιστάν, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αίγυπτος, Νιγηρία, Μπαγκλαντές, Γκάνα, Ουκρανία, Γεωργία κ.α.).
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς από το σχολικό έτος 1999-2000 ανέπτυξαν πρωτοβουλίες και εφάρμοσαν προγράμματα με στόχο την ομαλή ένταξη και την αρμονική συνύπαρξη όλων των παιδιών, Ελλήνων και αλλοδαπών. Πολλές από τις πρωτοβουλίες αυτές συνεχίζονται μέχρι σήμερα, κάποιες άλλες αναπροσαρμόστηκαν ή προστέθηκαν και καινούριες ανάλογα πάντα με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας αλλά και τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που γεννά το γενικότερο κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο.
Οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν και αναπτύσσονται στο σχολείο στηρίζονται στην βασική μας θέση ότι η πολυπολιτισμικότητα που εμφανίζεται στη σχολική μας κοινότητα είναι πλούτος και αποτελεί ευκαιρία για την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των παιδιών, ντόπιων και μεταναστών.
Οι σημαντικότερες δράσεις του σχολείου από το ξεκίνημά τους αφορούσαν στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των αλλοδαπών μαθητών/μαθητριών, στην παράλληλη διδασκαλία ελληνικής γλώσσας στους γονείς τους, στην εφαρμογή προγραμμάτων ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (Αγωγή Υγείας), τη διεύρυνση του περιεχομένου των σχολικών εκδηλώσεων (εθνικές γιορτές, επετειακές εκδηλώσεις) στην εκπαίδευση των παιδιών στις αξίες της ειρήνης, της ισότητας, της ελευθερίας κλπ. Επίσης αναπτύχθηκαν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας, της καταγωγής, της κουλτούρας και των θρησκευτικών πεποιθήσεων όλων των παιδιών.SDC10878
Σήμερα το σχολείο συνεχίζει τη λειτουργία του με βάση τις βασικές παιδαγωγικές αρχές που έχει υιοθετήσει διευρύνοντας μάλιστα το ρόλο του και επεκτείνοντας τις δράσεις στις σημερινές ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που γεννά η κρίση.

Ενδεικτικές δράσεις και πρωτοβουλίες του Σχολείου:

1. Τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν συλλογικά και να εμπλέκονται δημιουργικά και υπεύθυνα στη ζωή του σχολείου.
2. Σταθερή και συχνή επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/μαθητριών, ώστε να εντοπίζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και να υποστηρίζονται άμεσα.
3. Διερεύνηση και άμεση αντιμετώπιση των βιοποριστικών αναγκών των παιδιών καταρχήν με την εξασφάλιση ενός στοιχειώδους επιπέδου διαβίωσης (εξασφάλιση διατροφής, ρουχισμού, σχολικών ειδών κτλ.).
4. Παροχή σίτισης στα παιδιά σε καθημερινή βάση.
5. Δικτύωση του σχολείου και των οικογενειών των παιδιών με δομές υγείας και επιστήμονες ψυχικής υγείας για την πρόληψη ή την επίλυση σοβαρών ζητημάτων π.χ. συμπλήρωση Δελτίων Υγείας, εμβολιασμοί, ιατρικές εξετάσεις, ψυχολογική υποστήριξη κλπ.
6. Ενδοσχολική επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς, καθώς και σταθερή συμβουλευτική και υποστήριξη, για να μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε δυσκολίες που προκύπτουν στο πλαίσιο του σχολείου.
7. Προγράμματα πρόληψης και υγείας μέσω βιωματικών εργαστηρίων σε μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς, με στόχο την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη και υγεία και με θεματολογία σχετική με βασικές δεξιότητες ζωής (επικοινωνία, συνεργασία, αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση, δικαιώματα και όρια, δημιουργία σχέσεων και φιλίας, αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, προστασία απέναντι σε κινδύνους κλπ.).
8. Αξιοποίηση στον κύριο κορμό του σχολικού προγράμματος της γλώσσας του πολιτισμού και των εμπειριών που μεταφέρουν όλα τα παιδιά στο σχολείο από την πατρίδα και την οικογένειά τους (π.χ. δημιουργία κινηματογραφικών ταινιών, κατασκευή πολύγλωσσων παραμυθιών και παιδαγωγικών παιχνιδιών, δανειστική βιβλιοθήκη παιδικής λογοτεχνίας, εκδηλώσεις και γιορτές που περιλαμβάνουν και στοιχεία της γλώσσας και του πολιτισμού των μεταναστών μαθητών/μαθητριών κλπ.).
9. Λαμβάνοντας πάντα υπόψη μας τις επιστημονικές παραδοχές για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας στα δίγλωσσα παιδιά, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς μαθητές και μαθήτριες (διδασκαλία αλβανικής και αραβικής γλώσσας).IMG 20171213 133304
10. Διεύρυνση του περιεχομένου των εθνικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων και μαθημάτων, όπως τα θρησκευτικά, με επικέντρωση στις ανθρωπιστικές αξίες, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος προσβολής της θρησκευτικής ή της εθνικής τους ταυτότητας.
11. Μαθήματα ελληνικής γλώσσας από εθελοντές εκπαιδευτικούς στους μετανάστες/πρόσφυγες γονείς, για να έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με το σχολείο, τη γειτονιά και τις υπηρεσίες και δομές του κράτους, να βοηθούν τα παιδιά τους στα μαθήματα και να ενταχθούν πιο εύκολα στην ελληνική κοινωνία. Τα μαθήματα αυτά είναι ανοιχτά σε γονείς και των άλλων σχολείων της Γκράβας, καθώς και σε κατοίκους της τοπικής κοινωνίας.
12. Επιμόρφωση γονέων με στόχο την ενίσχυση του γονεϊκού τους ρόλου και παράλληλα, την ενδυνάμωση της μεταξύ τους σχέσης και της σχέσης τους με το σχολείο.
13. Σε τακτά χρονικά διαστήματα ανταλλακτικά-χαριστικά παζάρια ρουχισμού, παιχνιδιών και σχολικών ειδών.
14. Συνεργασία με οργανώσεις και φορείς κοινωνικής αλληλεγγύης της τοπικής κοινωνίας για υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους.
15. Λειτουργία του σχολείου και τα απογεύματα για παιδιά και ενήλικες με δραστηριότητες τέχνης, πολιτισμού, αθλητισμού, ενισχυτικής διδασκαλίας κλπ. Ενδεικτικά αναφέρουμε εργαστήρια φωτογραφίας, μουσικής, θεάτρου και εικαστικών για τα παιδιά, ενισχυτικής διδασκαλίας για τα παιδιά των προσφύγων, χορού, μαγειρικής, και μαθημάτων ελληνικής γλώσσας για τους γονείς, κ.α (Πολλές από αυτές τις δράσεις γίνονται σε συνεργασία του σχολείου με το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας των Παιδικών Χωριών SΟS Ελλάδας).
16. Λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης – ταινιοθήκης και τα απογεύματα με ευθύνη εκπαιδευτικών του σχολείου.
17. Δράσεις αλληλεγγύης με σκοπό την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων και παράλληλα την εκπαίδευση των παιδιών στα ανθρώπινα δικαιώματα.SDC10858
18. Συμμετοχή του σχολείου στο πιλοτικό πρόγραμμα παιδαγωγικής Φρενέ – Θεσμικής Παιδαγωγικής κατά τα έτη 2017-2018. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου οι οποίοι καλούνται να εφαρμόσουν την παιδαγωγική Φρενέ – Θεσμική Παιδαγωγική στην τάξη, έτσι ώστε να επιτευχθεί μια συμπεριληπτική, συνεργατική και δημοκρατική εκπαίδευση που θα βασίζεται στην ελεύθερη έκφραση, στα πραγματικά ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών και θα συνδέει το σχολείο με την κοινότητα.
19. Τέλος, για την καλύτερη επικοινωνία του σχολείου με όλους τους γονείς οι γραπτές ανακοινώσεις είναι πολύγλωσσες και στις συναντήσεις γονέων, Διεύθυνσης του σχολείου και εκπαιδευτικών γίνεται παράλληλη προφορική μετάφραση στις γλώσσες των μεταναστών/προσφύγων γονέων.

 

  • στοά εισόδου-διάδρομοι

 

  • προαύλιο

 

  • αίθουσες

 

  • αίθουσα υπολογιστών

 

  • βιβλιοθήκη